تکنیک های وایرلس

۳G/4G wifi Offloading

توضیح ساده و مختصر در مورد ۳G/4G wifi Offloading :شاید تا به حال در دنیای ارتباطات بیسیم ، با این اصطلاح برخورد کرده باشید .در این پست کمی در این مورد توضیح میدهیم :
در واقع استفاده از اینترنت موبایل یعنی ۳G/4G ، دارای محدودیتهای ذاتی خاصی است،مثلا به سرعت باطری گوشی را کاهش میدهد و استفاده یکسره از آن باعث تلف شدن باطری میشود.و یا اینکه این سرویس به دلیل مدل انتشار امواجش در همه جا قابل استفاده نیست ، مثلا داخل پاساژها ،محیط های محصور ، در طبقات بالای برج های مسکونی و … و نکته بعدی اینکه راه اندازی این سرویس در یک منطقه خاص ، هزینه بسیار بالایی برای مخابرات کشور ها دارد.

از این رو از چند سال پیش ، سعی شد تا اینترنت ۳G/4G اپراتورها ی اصلی ، بر روی شبکه WiFi ارائه شود.در این سیستم ، شما میتوانید در هر نقطه ای یک شبکه WiFi البته از نوع Enterprise پیاده سازی کنید و آن را تحت تمهیدات خاصی به Core آن اپراتور متصل کنید ( همراه اول / ایرانسل) . سپس یک شبکه WiFiراه اندازی کنید که Authentication را از روی AAA آنها انجام دهد. به این شکل کاربران میتوانند به شبکه WiFi در سازمان یا مجموعه شما متصل شوند ودر واقع از بسته اینترنتی و قابلیت های اپراتور استفاده کنند.
در ایران نیز از ۴ سال پیش ، شرکت همراه اول به این تکنولوژی روی آورده است ونقاط زیادی را به این شکل پیاده سازی کرده است . هر جا که شبکه ای با نام WiFiAval مشاهده کردید ،میتوانید به آن متصل شوید و به جای استفاده از Cellular Data گوشی ، از WiFi گوشی استفاده کنید.
با تشکر
علی زنگی آبادی

راهکار کمپانی راکاس برای Wifi offloading جهت جابجایی اینترنت کاربران  تلفن همراه از شبکه سلولار به شبکه وایفای

مدیریت و سوییچینگ کاربران اینترنتی تلفن همراه مابین شبکه سلولار و وایفای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *