تکنیک های وایرلس

آشنایی با کمپانی راکام و مایکرویوهای تولیدی آن

آشنایی با کمپانی دانش بنیان راکام  و مایکرویوهای تولیدی آن در کشور چک شرکت راکام به عنوای یکی از معروف‌ترین سازندگان تجهیزات اسکادا و انتقال داده تله متری و مایکرویو برای صنایع مختلف می‌باشد. این شرکت در حال حاضر همچنان به صورت کاملاً خصوصی توسط مؤسسان خویش اداره می‌شود و مقر اصلی آن در جمهوری چک در شرق اروپا می‌باشد.

به عنوان یکی از معدود شرکتهایی که خود دارای خط تولید منحصر به فرد با مالکیت ۱۰۰٪ و نه به صورت اشتراکی می‌باشد و شامل دستگاهRacom GPRS, UMTS , EDGE و اسمبل هیبریدی می‌باشد. علاوه بر این تکنولوژی تولید کلیه محصولات از قبیل مودم‌های صنعتیSMT و همچنین لینک‌های مایکروویو در اختیار این مجموعه می‌باشد و از نظر علمی و تکنولوژیکیبه صورت مستقل فعالیت می‌کند. شرکت راکام اسلوواکی هم به عنوان بازوی صادراتی مجموعه شرکت‌های راکام در اروپای شرقی به فعالیت می‌پردازد.

:راکام(Racom)در یک نگاه
تأسیس در سال ۱۹۸۹ به صورت کاملاً خصوصی
نصب تجهیزات در بیش از ۱۰۰ کشور
رشد فروش سالانه ۱۰٪ به صورت متوالی
پیشرو در تکنولوژی و رهبری بازار در صنایع خاص
تخصیص بیش از ۲۰٪ منابع به تحقیق و توسعه
vhd

از سال ۱۹۹۲ که شرکت راکام تاسیس شد، تمرکز اصلی این شرکت بر شبکه های دیتای Radio modem بوده است.در حال حاضر راکام یکی از رهبران بازار جهانی Radio modem می باشد. معمولا استفاده از Radio modem های راکام در شبکه های دیتای رادیویی برای SCADA (Supervisory control and data acquisition) و سیستم های تله متری رادیویی می باشد. خانواده Radio modemهای راکامبرای اپلیکیشن های مدیریت ناوگان نیز مناسب می باشد. رادیوهای این شرکت همچنین در شبکه های انتقال رادیویی هم استفاده فراوان دارد.

RAy – Microwave link :
لینک مایکروویو نقطه به نقطه با سرعت بالاست که توسعه و تولید آن بطور کلی توسط راکام انجام شد. این رادیوی Full Outdoor که در فرکانس های ۱۰،۱۱،۱۷،۱۸ و ۲۴ گیگاهرتز کار میکند، برای راه اندازی لینکهای پرظرفیت با ماکسیسمم قابلیت اطمینان طراحی شده است که حتی در چالش برانگیزترین شرایط نیز به کار خود ادامه میدهد.
برخی از مزایای این رادیو:
• ظرفیت گذردهی بالا
• راندمان بالای طیف
• قدرت بالا
• امنیت، انجام تنظیمات از طریق https و SSH
• رابط گرافیکی کاربرپسند، عیب یابی پیشرفته

RAY Tools:
یکی از وجوه تمایز این رادیو با دیگر رایوهای هم نوع خود، امکان انجام تنظیمات با استفاده از اپلیکیشن موبایلی می باشد.به این صورت که اپلیکیشن اندرویدی RAY Tools که در Google Play موجود است، بر روی موبایل نصب میشود. سپس با استفاده ازWiFi adapter (دانگلی) که به رادیو متصل میشود، با رادیو ارتباط برقرار میکند. این نرم افزار ۳ ویژگی اصلی دارد :
۱. محاسبه لینک : Fade Margin را برای فاصله داده شده نشان میدهد.
۲. تنظیم آنتن : RSS و SNR را در هر دو طرف لینک نشان میدهد،
۳. مدیریت لینک : مستقیم به GUI دستگاه متصل میشود.

قابلیت تنظیم و تیونینگ دقیق مایکرویوهای تولیدی راکام با ولت متر

طراحی زیبا، متفاوت و سبک رادیوهای مایکرویو راکام

آزمایشگاه کنترل کیفیت راکام برای تست پایداری درشرایط حرارتی متفاوت


 مرجع تکنیک های آموزشی شبکه های بیسیم و مایکروویو


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *